måndag 15 april 2013

Trädgårdsmässa

I helgen var det trädgårdsmässa. Fick reda på det av en slump på söndagen som också var mässans sista dag, så vi slängde oss i bilen och tog oss en tur dit. Hade nog hoppats på lite mer inspiration, men fick ändå med mig några godbitar som jag vill dela.

Köpte Garden girls trädgårdshandskar som nästan är för fina för att smutsas ner..


Med denna urläckra vattenslang torkar inga blommor!! Finns i flera färger, och spana in munstyckena i guld! Man blir ju så glad. "For glamorous people with dirty nails"


Denna söta lilla stenvarelse gjorde verkligen allt den kunde för att jag skulle ta den med mig hem.....*pleeeeease*..


Trampsten är vackert, och i sommar har jag som ambition att laga två små rabatter i trädgården med en liten stig av trampsten som går mellan dem, men mer om det senare.. (oj - där kom visst en liten "teaser":)


Fick också en del "grön inspiration", bland annat flera idéer med mossa... här har man lagat en rabattkant med mossa, precis så vill jag ha det, grönt och frodigt. Det går tydligen att få tag i mossa på flak, så slipper man odla själv.


Mossa är så fint också som arrangemang, de olika gröna färgerna och strukturerna gör att det inte behövs blommor för att göra det livligare eller mer spännande!


Här har de använt mossa istället för grus eller täckbark, snyggt :)


Summa summarum så är jag ganska nöjd med mässan, men nöjdast av oss alla var nog ändå Sambon som fick med sig en trycktvätt hem, den tog jag dock ingen bild på... ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar