torsdag 11 juli 2013

Rostig rabattkant

Efter att ha dissat sten, trä, torv och mur finns det egentligen inte så många alternativ kvar till rabattkant runt min framtida blomsterbänk på nedsidan av huset. Det kändes som att jag kommit till en återvändsgränd då jag av en slump kom jag över materialet Corten stål. Det lär skall vara lika hållbart som rostfritt stål, eftersom den rostiga ytan är tillsatt endast för effekten. Och vackert är det också! På Pinterest fick jag som vanligt massor med inspiration! Här är några bilder jag fick fram bara på sökordet "Corten steel".


Örtträdgård! Gillar verkligen den rostbruna färgen mot det gröna!

Mera köksträdgård

Corten kan formas till en slingrig rabatt


Corten kan användas till mycket annat också..

Eldstad



Corten stål är grejen alltså. Perfekt. Men var får man tag i det måntro? Det är inte det lättaste så jag får nog leta vidare, men åtminstone vet jag vad jag vill ha nu! Tummen upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar