torsdag 18 april 2013

Hissgardiner av lakan

Två gamla lakan har fått nytt liv i mina köksfönster! Det ena lakanet har min mamma broderat i ungdomen, och det andra är det min mammas farmor som har lagat, hon har dessutom knypplat spetsen själv! Det äldre lakanet är ganska slitet både i broderingen och spetsen men duger mer än väl i mitt fönster :)


Det blev riktigt lyckat, en av grannarna knackade till och med på för att fråga var jag köpt dom. Det slutade med att jag sydde liknande till henne, men av nytt tyg och köpt spets.


Jag kortade av båda lakanen till passande bredd och längd, sedan hängde jag det bara över gardinstången och fäste med ett stygn upptill för att hålla tyget på plats. Rullade sedan upp tyget och band runt med silkeband. Väldigt simpelt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar