fredag 29 augusti 2014

Vårt bröllop

Det är en stund sedan vi sa "Ja" nu, men vill gärna visa fram pappersarbetet vi gjorde på förhand. Uppskattade själv all inspiration och idéer vi hittade på nätet så här kommer lite till som jag hoppas kan vara till nytta. Vi valde en relativt enkel layout i naturliga färger, som vi höll ända fram till tackkorten.


Inbjudningarna fick bli som boardingkort, enligt mannens önskan, det blev riktigt roligt. Speciellt med tanke på att han jobbar i branschen och en stor del av gästerna faktiskt reste relativt långt för att komma till bröllopet. 


Boardingkortet och informationskorten lagade vi i Word och fick printat ut på lite tjockare papper hos kopieringsfirma. Basen är tjockt A4 papper från panduro. Stämpeln gjorde inbjudan lite mer romantisk, bläcket är "distress ink" som ser lite gammalt ut.


Programbladet jobbade vi en del med, mest med innehållet. Vi valde att köra på A4 format vikt på långsidan. Pärmen lite tjockare och naturfärgad. Jag beställde skräddarsydda etiketter på evermine.com och band ihop häftet med hampasnöre. Använde även här samma stämpel som på inbjudan. På baksidan lagade jag ett litet utstående hjärta med hjälp av en s.k. "Shape Boss".





Innehållet var en blandning av bilder, sånger, gäststatistik, barns citat om kärlek och bröllop, lite kuriosa om brudparet osv. Bröllopsbingon visade sig vara riktigt poppis bland våra tävlingsinriktade vänner. Vi lagade dessutom en kort beskrivelse av alla gäster med "fun facts" för att starta intressanta konversationer under kvällens lopp.

På Evermine hittade jag också små lådor som jag inte kunde motstå. Dessa blev små gästgåvor som vi lade ut på borden, en till varje gäst. Inuti lådorna lade vi lite godis och en huvudvärkstablett.



Tackkorten är fortfarande inte helt klara så jag får ta och återkomma till dem :) Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Hej! Otroligt vackert inbjudningskort!
    Jag undrar om du har någon mail då jag har några frågor angående tillverkningen av korten :-)

    Mvh
    Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du gillar dem! :) du kan maila mig på legillberg@gmail.com. Mvh, Lena

      Radera

Kommentar