lördag 9 april 2016

Barnrummet

Barnrum måste ju ändå vara ett av de roligaste rummen att inreda! Det är ju faktiskt inte så länge sedan jag inredde Alfons' rum, och jag kommer nog att går för flera av de samma lösningarna även i hans nya rum!



Det nya barnrummet ser inte ut för mycket just nu, men jag har många tankar. En idé jag hade redan väldigt tidigt var att måla berg på väggen där sängen skall stå. Det större berget blir i en lite mörkare färg, det mindre berget i en ljusare färg. Här är en bild från rummet där jag har ritat in bergen.


Inspiration till bergen har jag fått från en vacker poster från wiho design. Jag har också valt liknande färger som på postern. Målningen kommer att göras kommande vecka så jag ser verkligen fram emot att se resultatet!


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar