måndag 21 mars 2016

Badrummet

Hade jag haft timlön för antal timmar jag gått genom bilder och inspiration på nätet och pinterest så skulle nog badrummet bli gratis. Går du i samma tankar? Se då här, jag har nämligen hittat finaste kaklet jag någonsin skådat. Låt mig presentera serien Hampton Bays från Fired Earth...

Hampton Bays

Alltså den är helt underbar, så vacker och helt silkeslen! Problemet är priset, som det ofta brukar vara då det gäller saker man tappar andan för då man ser. Vi har också snusat lite på en annan mosaik i hexagon form, i marmor. Så nu gäller det bara att bestämma sig....!


På golvet tänker vi lägga 60*60cm kakel. Vi visste redan i ett tidigt skede att vi ville ha stora kakelplattor på golvet så entreprenören klargjorde golvet enligt detta. Vi har en så kallad unidrain golvsil som går längs med väggen vid duschen som gör detta möjligt.

Den fiskbensmönstrade mosaiken tänkte vi först ha på två väggar, vid duschen och vid handfaten. Men eftersom priset är så styvt, och den vackra mosaiken på väggen vid lavoarerna ändå kommer att täckas av skåp och spegel, så har vi nu beslutat att mosaiken endast kommer på duschväggen. På övriga väggar kommer matt vitt kakel. Jag smakar fortfarande på tanken om det skall vara blankt eller matt kakel på väggen.. men mot fiskbensmosaiken i sten tänker jag att det skulle passa bättre med matt, men vi får se! :)



Jag har ju förstås gjort en moodboard för badrummet också. På något sätt tänker jag att det skulle vara fint med ett gammalt vitrinskåp eller liknande för förvaring. Dessutom skulle det vara en snygg kontrast till den annars gråvita basen. Men vi får se vad vi gör! I nuvarande badrum har vi Ikeas vita hemnes byrå som funkar helt ypperligt.


Blir mycket intressant att se hur dessa planer stämmer överens med verkligheten då det är klart! Som cliffhanger kan jag ju läcka att badrumsskåpen blir en riktigt intressant historia.... så stay tuned ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar