tisdag 23 april 2013

Smycketräd

I min walk in closet har jag ett stort smycketräd som jag gjort själv. Där hänger de finaste och mest färgglada smyckena jag har, det piggar upp mina trötta ögon om mornarna. Det är snäppet större än ett vanligt smycketräd, men snäppet mer dekorativt också :)


Trädet är ca 60x190cm och lagad av en hobbyskiva (limfog) köpt på Bauhaus. Jag hämtade inspiration från Swedeses ursnygga klädhängare och ritade på fri hand en egen version. Jag sågade ut trädet med sticksåg, och slipade det noggrannt före jag målade det. Fäste det till väggen med två små träbitar som distanser så att trädet kom ut lite från väggen. Spacklade till slut också över skruvhålen.


Nu blev ju mitt träd ganska vitt och tråkigt då man tänker på alla olika former och färger man kan hitta på att laga.. Kanske jag skulle tapetsera trädet... I en prickig Marimekko tapet kanske..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar