lördag 13 april 2013

Dammtussar

Det har varit en hektisk vecka hittils och jag har inte hunnit ta itu med det eviga utrotningsprojektet dammråttor.. eller "hybelkaniner" som de heter i Norge. Det är en seg art det där! Dessutom har vi besök i helgen hela vägen från Finland. Stunder som detta tänker jag på mitt favorituttryck och motto som också pryder väggen i entrén, ifall någon skulle undra varför det inte är dammsuget.. ;-)


Så här gjorde jag: Först printade jag ut texten på en A4, och förde det över med blyerts på en bit lintyg. Sydde för hand längs med linjerna, självklart kan man köra på fri hand också om man vill det. Stiftade slutligen fast tyget med stiftmaskin runt en kilram som jag köpt i vanlig konstaffär. Väldigt enkelt :)

Ha en riktigt fin dammsugarfri fredag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar