tisdag 16 april 2013

Mademoiselle

Jag är på jakt efter en ny skrivbordsstol och har gått genom ganska många olika alternativ. Tycker helt ärligt att kontorsstolar är ganska tråkiga, generellt. Hittar man mot förmodan ett trevligt exemplar får man oftast pynta några tusenlappar extra över smärtgränsen. Så jag utvidgade horisonten litegrann och kom över en rolig variant av Kartells Mademoiselle stol! Den heter Kravitz. Jepp, Lenny Kravitz! Rockaren har tillsammans med Philippe Starck utformat ett gäng Mademoiselle stolar för Kartell, i nya, blandade material. Den skulle se råtuff ut vid vårt skrivbord :)

Bild lånad från Royaldesign.se

När till och med gudsonen på 3 år upmmanar en att köpa så måste man ju bara slå till, eller hur? :) Och när man ändå är i farten kan man slänga på Bourgie lampan i samma sväng, också den från Kartell, så läcker att man går i bitar..!

Bild lånad från Royaldesign.se

Men, tills vidare lutar jag mig tillbaka i vår utslitna, rödbruna gamla trotjänare från en McDonalds restaurang i tidernas begynnelse.. Hur skall jag någonsin kunna skiljas från "Gamla Bettan"..!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar