tisdag 9 april 2013

Naturtema

Hemma hos mig ser man ingen utpräglad inredningsstil. Jag blandar hejvilt saker jag tycker om. Allt från designklassiker till loppisfynd och Ikea i en salig blandning. Men, med tiden har jag ändå utvecklat någon slags röd tråd - naturen. Naturliga former, färger och material är något som tilltalar mig.


I entrén har vi tapetserat en vägg med Cole & Son's "Wood" tapet, framför den ligger Ikeas Hemnes skoskåp som jag har bytt knoppar på. Kottarna i de två vaserna är olika reseminnen och glasskålen "Vitriini" från Iittala är en tidlös favorit.


Fotokudden med de två renarna ligger i soffan och jäg älskar den, färgerna, materialet och känslan. Jag gillar dun i prydnadskuddarna, det är kanske lite dyrare, men SÅ värt det.


Ett gäng får pryder väggen i vardagsrummet. För mig symboliserar de lugn och ro, easy living liksom! Får är ju faktiskt ganska alright'a djur :) Både tavlan och kudden är köpta på Palma i Oslo.


Stubben är fraktad över flera landsgränser och är en del av en ca 120 år gammal gran. Hos en lokal glasmästare fick jag tillpassat en skyddande glasskiva att ha ovanpå. Golvet skyddas av en matta från Ikea som jag klippt till i samma form som själva stubben.


I sovrummet har jag samlat glasburkar med reseminnen från olika resor vi har gjort. Snäckor, stenar, kottar, sjögräs, sand, käppar och annat fint man kan ta med sig hem från semestern (till sambons förtret;). Fjärilarna är wallstickers och köpta för nästan ingenting på stickerswall.com. Små lappar med årtal och plats håller resorna friskt i minnet. Placeringen på sänggaveln gör det lätt att drömma sig bort.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar