söndag 14 april 2013

Ikea hacker

Det finns otroligt mycket fyndigt man kan göra med Ikeas produkter. Det finns många bloggar och webbsidor i detta tema, jag hittade och till och med en bok (Remake Ikea) när jag googlade runt lite. Både kreativt och hållbart, det gillar vi! Vi har en expedit hylla som jag tänkte sälja för att den blivit för liten, men nätet svämmar över av folk som vill sälja just sin expedit hylla och för att vara helt ärlig så är den inte så väldans dyr att köpa ny heller. Jag tänkte att jag skulle pimpa upp mitt exemplar lite före jag säljer den, för att den skall sticka ut ur mängden lite grann. Sagt och gjort :)




Jag var på brädgården och fick tillsågat bräder i rätta längder, sen behandlade jag dem med Jotuns "patinagrå" bets och skruvade fast dem på hyllan. Köpte också hjul på Clas Ohlsson som jag skall fästa på innan det är helt klart, men jag är så nöjd med resultatet hittils, att hyllan nog får stå kvar en stund till :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar