fredag 2 januari 2015

Best of 2014

Ett nytt år är på gång och självklart tänkte jag sammanställa lite nyårskarameller från det gågna året! Mitt favorit DIY projekt är nog babymobilen som jag gjorde av en gammal lampskärm som jag spraymålade vit, fyllde med nallar och hängde upp i taket. Fiffigt att kunna variera innehållet så att den aldrig blir tråkig.





























Hack i häl kommer kameleontbrickan som jag gjorde av en gammal tavelram. Under glaset spänner man fast papper eller tyg, och så kan man rita eller skriva på glaset och variera utgående ifrån tillfälle eller högtid.


Årets loppisfynd är nog golvlampan som står i Lillkillens rum. Skärmen piffades upp med lite restbitar av en gardin från Ikea.





























En höjdpunkt på året var ju självklart vårt bröllop i juni, och inbjudningarna har varit riktigt omtyckta  (och lättgjorda), så jag hoppas att de kan vara till inspiration vidare :)


Arrangemanget med skogsväxter i en vas är en annan favorit, så enkelt och vackert. Det behöver ju inte vara så komplicerat eller dyrt att få det fint. 


Gemensamt med alla dessa projekt är att de har varit enkla och trevliga att göra, kanske därför de blev favoriter ;-) Nu ser jag fram emot ett nytt åt med massor av inspiration och nya projekt! Gott nytt år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar