måndag 8 september 2014

Like bra brukt

Detta är mitt bidrag i Septemberutmaningen som Norske Interiørblogger ordnar, där man skall visa att återbruk många gånger är lika bra som att köpa nytt. Se fler bidrag här. Fantastiskt! Ofta blir det mer personligt att använda sig av gamla saker istället för att alltid köpa nytt. Billigare blir det också. Jag vill visa hur mycket roligt det går att laga av lampor. #lampefetishdeluxe ;-)




Fotlampan i lillemans rum fyndade jag på loppis i somras. Jag bara piffade upp den med lite rester av en tyllgardin så att den skulle passa in i barnrummet. Vill man flytta lampan senare är det ju bara att ta bort tyget igen. 


Lampor generellt är ju väldigt spännande, men man behöver inte alltid använda en lampa som en lampa. Det blir ju lite extra spännande att göra om den till nåt helt annat. Intill fotlampan i barnrummet står spjälsängen, ovanför den har jag upcyclat en gammal lampskärm till att bli en babymobil. Läs mera om min babymobil här.


På byrån står ett favorit DIY projekt där jag gjutit en betongfot till en gammal plafond i glas. Se instruktioner på lampan här.


Återbruk på sitt bästa tycker jag. Tre gamla lampor med själ och historia har nu fått nytt liv i lillguttens rum, nu kan han faktiskt börja komma ut snart... :) 

2 kommentarer:

  1. Så kreativt og flott!
    Passet ekstra fint sammen medlem nydelige tapeten i bakgrunnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, tapeten ble prikken over ien i rommet :)

      Radera

Kommentar