fredag 9 januari 2015

Mysbelysning

Jag är nog över genomsnittet intresserad i lampor och har flera favoriter hemma. Nu när julbelysningen är nerpackad och man får återgå till det normala januarimörkret märker man hur viktigt det är med just belysning. Visst är det viktigt med ordentlig och praktisk belysning, men jag tycker nog att mysbelysningen är minst lika viktig! 


Har dreglat över Caroline Olssons lampor "Skog" ända sedan jag såg dem första gången, och passade på att köpa den ena (Gran) på januarirean på Illums Bolighus för några år sedan. Jag är fortfarande lika förtjust! Det är ju inte någon stark ljuskälla precis - men mysfaktorn är desto större. 

Lånad bild

Hela serien har tre lampor. Min "Gran" trivs riktigt bra på vårt vitrinskåp där man kan se den från både kök, matplats och vardagsrum! :)


Ha en förträfflig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar