söndag 20 juli 2014

Sovpåse

Sydde en sovpåse till lilleman till hösten där han förhoppningsvis kommer att sova gott och mycket! Den är praktisk eftersom man kan justera storleken så att den passar barnet en längre tid. 


 

Till insidan valde jag ett bomullstyg och på utsidan ett lite mer vädertåligt, svart tyg. Mitt emellan ligger ett värmande täcke som jag klippt och sytt i samma format. Lite specialdetaljer fick jag också till, sydde fast breda band i innertäcket som kommet ut genom knapphål som jag sydde fast i yttertyget. Jag sydde även fast ett kantband mellan fram och baksida.


Den passar riktigt bra i vagnen, och till nästa år kan jag fortfarande förhoppningsvis använda den i vagnens sittdel, då syr jag bara in hål för selarna så att den hålls på plats.



I väntan på "Alfons" - Peekaboo :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar