onsdag 30 juli 2014

Läshörna

Läs-mys-amningshörnan är klar med bokhylla, fåtölj och lampa. Har sett att folk använder gamla tallrikshyllor som bokhylla och ville gärna ha något liknande i barnrummt eftersom den i tillägg till att den är fin också tar mindre plats i rummet samt visar böckernas framsida utåt. Många plus alltså. Vanliga tallrikshyllor är ganska små så vi bestämde oss för att bygga en egen.


Vi köpte virke på brädgården. Det blev obehandlat virke (ca 20mm tjockt) Hyllan är strax under 10 cm djup. Total höjd är ca 160cm och bredd 90cm. Rundstaven är ca 20mm i diameter. Sambon hjälpte till med sågen samt montering och slipning, och jag målade den i en färg som vi hade hemma. Jotun lady "granskygge".



Lampan är jag väldigt nöjd med. Den hängde lyckligtvis med mig hem från förra loppisrundan, skärmen har jag bara "upcyclat" genom att klä in med lite tyll, annars tycker jag den är fin som den är.


Nu är det bara att fylla hyllan med en massa härliga barnböcker! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar