tisdag 15 januari 2019

DIY Lampa

Tänk bordslampa. Tänk att ingen annan har en likadan. Tänk återbruk och upcycling. Tänk att kunna säga "jag har gjort den själv". Oslagbart eller hur? Gamla plafonder och glaskupor är mycket tacksamma om man vill göra egna lampor. 


De som följt mig från början har nog sett denna lampa förr. Jag gjorde den 2013. Hittade två plafonder på loppis för nästan ingenting, och ville göra lampor av dem. Sagt och gjort. Hittills har det blivit tre bordslampor. Instruktionerna till lampa med betongfot finns här.


Den senaste lampan gjorde jag av en glaskupa jag köpte medan vi bodde i Norge men passande fot hittade jag inte förrän vi flyttade tillbaka till Finland. En korkfot från en ikea lampa passade perfekt.


Ha en fin fortsättning på veckan! 
Kanske ta en tur via ett loppis? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar