onsdag 12 oktober 2016

Nytapetserade skåpdörrar!

Idag var en sådan där typisk dag då man har så många saker på sin to-do-lista att man börjar på med något helt annat. Sjukt effektiv var jag i alla fall då jag satte igång med att tapetsera de vita tråkiga skåpdörrarna i hallen. 


Skåpen är vanliga ikea skåp med den billigaste dörren som finns. Tanken var nog redan från början att dörrarna skulle tapetseras, för jag hade spanat in tapeten "Arches" designad av Front för Eco wallpaper för länge sedan, till och med beställt den och hämtat hem. Sedan har den legat i sin låda ett tag innan det var dags.

Front består av flera tapetvarianter med tecknade mönster och skuggor mot vit yta som skapar en illusion av djup och struktur. Myyycket stiligt! Här är före och efterbilder på våra skåp:



Jag mätte upp dörrarna och skar till tapetbitarna färdigt innan jag limmade upp dem på dörrarna. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen ifall det krävs mönsteranpassning som på denna tapet.


Det blev riktigt bra! En fin detalj i den annars ganska tråkiga hallen mellan badrummet, kontoret och Alfons rum.

Ha en tipp topp fortsättning på veckan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar