tisdag 20 september 2016

Fotoshoot!

Ni vet känslan då man tar sig själv i att stryka kökshanddukarna....? Haha. Inte? Nej, inte jag heller egentligen, förutom idag då vi skulle få fotograf på besök som skulle plåta köket. Som en tornado flög jag runt och piffade i köket innan de kom, och ja, jag till och med strök kökshanddukarna! Haha. Hur som, det var überspännande med fotografering!


Köket är Puustelli miinus design. Helt giftfritt! Luckorna är svartbetsad björk.



Stolarna är inte våra, de hade fotografen med sig. Jag är ännu i valet och kvalet om vilka stolar det blir. Från början tänkte jag stolar i samma stil som vi redan har kring matbordet, dvs vit plast och träben (Eames DAW). Tror det kan binda ihop helheten riktigt bra. Men det får jag återkomma till senare.. :)



Fotografen gillade kontrasten mellan de moderna skåpen och den gamla gjutjärnsspisen. Och ja, det gör jag också. Bilden blev ju helt klockren! De gröna detaljerna gör susen!


Och så frukostskåpet. Vårt älskade frukostskåp. Jag fick idén från någon av de tusentals bilderna jag scrollade genom på pinterest, så blev det såhär med hjälp av köksdesignern.

Jag är jättenöjd! Här kan man gömma undan sånt som vanligen står framme på köksbänken. Vi har till och med koppar och skålar i skåpet. Men bäst av allt är nog att det är eluttag inne i skåpet så att allt kan stå kvar då det används. Riktigt färdigt blir det då vi får in en glasskiva som skydd nederst.


För ett tag sedan köpte jag också en flip clock. Detta är den större modellen så att klockan skall synas ända till matbordet. Det blev jättefint! Hörnet börjar alltså också så småningom bli till något..


Det var en intensiv dag! Men åh så roligt, detta kunde man vänja sig vid. Nu är ju köket i tipp topp skick! :) Ha en toppenfin helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar