lördag 9 november 2013

Book art

Har sett dem på så många ställen, gamla böcker som fått bli vackra stilleben genom att man pysslat om på dem litegrann. Tänkte jag skulle testa detsamma bara för experimentets skull. Det var riktigt skoj, och snabbt gick det också, dvs ett DIY projekt som passar min rastlösa själ mycket bra :)


Jag hittade snabbt några gamla pocketböcker att hugga tänderna i. Började vika in sidorna, två och två för lite extra stabilitet. det blev lite trångt mot slutet men det är bara att hålla tungan rätt i munnen. Till slut klippte jag av pärmbilden jäms med kanten jag vikt till.


Fick tag i en gammal ordbok på jobbet som hade tjänat sitt, men den hade hård pärm så den lät jag bara stå som den är.



Denna urdåliga chick-lit pocketen kom till sin rätta till slut..





Att plöja genom tre böcker på en kväll är väl inte så illa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar