lördag 21 september 2013

Seletti

Dagens inspirationsrunda i Oslos interiörshoppingcenter House of Oslo var riktigt givande! Kom hem med en brödkorg. Men inte vilken brödkorg som helst, utan en som ser ut som en korgkorg, men är en porslinskorg! 


Förälskade mig i den med detsamma, allt är gjort i minsta detalj, snurrat och flätat precis som en riktig korg, fast med porslin. Hur det går till är en helt annan sak, men jag gillar den skarpt.




Det är Seletti som lagar dessa brödkorgar, men de lagar också en massa andra roliga saker, som servetthållare och små burkar som ser ut som konservburkar fast i porslin.


Små söta sockersnäckor, espressokannor, koppar och glas.


Tallrikar och skålar som ser ut som engångsprodukter.


Det finns till och med backar i porslin. Hur cool som helst att förvara flaskor, burkar, grönsaker, eller vad som helst i :) 


För att inte tala om femlitersdunken!


Hittade också flaskor till tvättmedel och dylikt, piffar garanterat upp vilket tvättrum som helst! Skräpkorgen som ser ut som en engångsmugg är ju helt fantastisk den också. 


Nu när jag tänker mig om får jag nog ta mig en tur tillbaka till butiken snart! Men nu skall resten av lördagen avnjutas i gott sällskap runt matbordet, och det skall självklart serveras bröd ur nya korgen :) Ha en riktigt fin fortsättning på lördagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar