fredag 23 augusti 2013

Spisestuen

Matbordet har till slut fått sina efterlängtade kompisar, Eames DAW stolar! 


Kunde knappt bestämma oss för svarta eller vita, men som tur blev det vita, det blev riktigt bra. Vitrinskåpet och matbordet som tidigare var i oljad ek, har vi slipat och betsat om så att de passar bättre in i vår matkrok. 


Stolsdynorna fick bli svarta, men tror nog att det blir något lite lurvigare till hösten. Dit är det dock en stund ännu så jag hinner nog ändra mig igen..


Mattan är en vändbar plastmatta från Pappelina, svart på den ena sidan och grå på den andra. Verkligen praktisk och snygg tycker jag :) Den är lätt att rengöra och ligger tätt mot golvet så man slipper gå och sparka i mattkanten hela tiden. 

Ovanpå vitrinet står min favorit, Skog lampan som verkligen ger stämningen jag vill åt hemma hos oss. Denna underbara lampa finns i tre olika utföranden och färger, min heter gran.


Trevlig helg :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar