söndag 4 augusti 2013

Nyckelhängare i drivved

2008 målade jag nyckelringar till sommarstugan för att lättare kunna hålla reda på alla nycklar. Alla nycklar fick varsin nyckelring, en till stugan, en till förrådet, en till bastun, osv. Jag köpte nyckelringarna i hobbybutik färdigt utskurna i tunn fanér, målade dem och band ett läderbit mellan målningen och själva ringen. Jag lackerade nyckelringarna flera gånger så att målningarna skall tåla att användas.

I år hittade jag en bit drivved i strandkanten, så nu kom de äntligen till sin rätta! 

Nyckelringarna hänger på gamla spikar jag hittade i förrådet


På ena nyckelringen fick såklart "Puppe" också vara med. Haren Puppe lever på holmen och älskar att smaska i sig klöver. Det är han som friserar den lilla gräsplätten om sommaren.



Ett mysigt projekt, och väldigt nyttigt och dekorativt. Rekommenderas :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar