fredag 17 februari 2017

Entrén

Äntligen fick vi flera pusselbitar på plats i entrén. Den funkar nu precis som den skall och jag är riktigt nöjd med hur det blev! Svinnöjd med att vi valde en mörk färg både på väggen bakom och på själva möbeln. Förebilder finns här.


Krokarna är den klassiska "Hang-it-all" från Vitra, och korgarna "Restore" från Muuto. Något jag ännu funderar på är ifall man skulle laga lådor på hjul att skjuta in under sittbänken, men hittills funkar detta hur bra som helst.


Flera filtkorgar skall det också bli, måste bara spara lite först :) Typiskt att det var de dyraste korgarna som passade bäst... #mylifeinanutshell Nåväl, då har jag lite tid att bestämma mig för vilken färg de skall vara.. :)




Ha en toppenfin fredag godingar!

torsdag 26 januari 2017

Molngardiner

Jag har alltid tyckt om Färg och Forms serie "Moln". Jag köpte tyg till gardiner i Alfons rum för x antal månader sedan och idag fick jag äntligen ut tummen och började sy!


Då vi bodde i Norge tapetserade vi en hel vägg med detta mönster (se den här). Jag kunde inte helt släppa mönstret så jag bestämde mig för att Alfons nog ville ha samma i sitt nya rum också, så det blev gardiner. Han verkar nöjd med resultatet, det är ju det viktigaste! :)


Ljust trä är ett tema i Alfons rum, så jag tyckte det kunde passa bra med rundstav som gardinstång. Jag tycker det blev lyckat. Så nu är det fint i lilla fönstret, jag använde dock för många ringar så jag måste köpa fler för att kunna färdigställa kappan i det större fönstret. Kanske imorgon då...


Ha en riktigt fin fortsättning på torsdagskvällen, och en fin helg då den kommer!  Kram!

fredag 13 januari 2017

Vårt kök i rampljuset!

Jag fick en whatsapp bild från köksförsäljaren häromdagen där man ser vårt kök i deras nya katalog. Tror ni inte att jag fartade iväg till stan fortare än kvickt för att bärga mig ett eget exemplar direkt! Yes! 


Jag är så glad och stolt! Sedan fotografen var här i september har det faktiskt hänt saker i köket. Vi har fått in nya barstolar. Wieeeehooooooo!!!


Först hade jag planer om att ha stolar i samma stil som runt matbordet, dvs Eames DAW, men så kom jag över dessa skönheter från svenska Hans K. Stolen heter zig-zag. Jag är supernöjd! 


Ha en riktigt fin fredag folks! 
Kram!

söndag 13 november 2016

Badrummet

Sedan vi flyttade har jag varit irriterad över att flyttfirman har slarvat bort en flyttlåda med saker till badrummet.. Men här om dagen då jag rotade genom flyttgodset uppe på vinden hittade jag faktiskt allt i en sopsäck! Den känslan alltså!! Så nu blir det nog så småningom något av badrummet också! Wiehoooo!


Badrummskåpen är ikeas stommar men med Superfront badrumsfronter. Badrumsmattan med zebramönster är från HK Living, lamporna som kommer ovanför spegeln är från Vipp. Bara älskar dom, kan knappt vänta tills de kommer upp på väggen! Handtagen är svarta läderöglor och kommer från Norrgavel! Får lägga ut fler bilder bara vi får ordning på allt! :)

Ha en fin kväll!

lördag 15 oktober 2016

Om lördagspyssel och jeansleggings

Lördag. En dag då man har tid för allt hemmapyssel och mys med familjen. Som småbarnsmamma och obotlig pysslare vet jag hur skönt det kan vara att toffla runt i pyjamasen eller kalsongerna en hel lördag. Eller åtminstone fram tills det plingar på dörren, och man spurtar in i sovrummet för att byta kläder, i en fart som skulle bänka självaste Bolt. Men tro mig nu när jag säger att jag har hittat plagget som gör att man kan undvika denna situation, nämligen världens skönaste leggings!!


Det var min väninna Lisa som driver familjeföretaget Dress Like Marie som introducerade mig för jeansleggingsen. Det känns nu som min medborgerliga plikt att föra ordet vidare, eftersom de är otroligt mjuka, sköna och snygga och därför borde finnas i varje kvinnas garderob. I dessa kan man pyssla, mysa, leka och jobba (!) utan att det klämmer på någonstans! Hur bra som helst om du frågar mig. Jag rekommenderar dem av hela mitt hjärta! Idag har jag lagt heltäckningsmatta i trappan och stått på alla fyra med mattkniv och sax, jag och Alfons har lekt tåg innan vi åkte och hälsade på till jobbet och in en sväng via butiken innan vi kom hem. Ja, och nu sitter jag framför datorn. Allt utan att behöva byta kläder! Så himla praktiskt. Jeansleggingsen - min absoluta lördagsfavorit.


Mattan i trappan blev också en vinnare idag! Vi passade på att inviga den med en liten sagostund. Alfons i sina yllekalsonger, jag i mina favvoleggings.. och sonen utbrister klockrent: "Ojj va sööönt". Myslördag på sitt allra bästa!


Ha en riktigt mjuk och skön lördag alla godingar!