torsdag 26 januari 2017

Molngardiner

Jag har alltid tyckt om Färg och Forms serie "Moln". Jag köpte tyg till gardiner i Alfons rum för x antal månader sedan och idag fick jag äntligen ut tummen och började sy!


Då vi bodde i Norge tapetserade vi en hel vägg med detta mönster (se den här). Jag kunde inte helt släppa mönstret så jag bestämde mig för att Alfons nog ville ha samma i sitt nya rum också, så det blev gardiner. Han verkar nöjd med resultatet, det är ju det viktigaste! :)


Ljust trä är ett tema i Alfons rum, så jag tyckte det kunde passa bra med rundstav som gardinstång. Jag tycker det blev lyckat. Så nu är det fint i lilla fönstret, jag använde dock för många ringar så jag måste köpa fler för att kunna färdigställa kappan i det större fönstret. Kanske imorgon då...


Ha en riktigt fin fortsättning på torsdagskvällen, och en fin helg då den kommer!  Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar