tisdag 11 december 2018

Tygpyssel

Jag har alltid varit lite extra förtjust i marimekkos tyg Kuusikossa. För några år sedan limmade jag på tyget på en papperspåse från ikea, den har hållit riktigt bra, så nu vill jag verkligen tipsa om detta roliga och enkla pyssel, med överblivna tygbitar.


Enkelt. Tygbit, papperspåse, papperslim (stift funkar utmärkt), samt sax och måttband om man vill vara noggrann. Knock yourself out. Vill du ha en mera ingående beskrivning kan du kolla på mitt tidigare inlägg här.


Då vi bodde i Norge använde jag påsen till förvaring av mjukisdjur. Nu används den till pappersinsamling.

Jag köpte nya julstjärnor till köksfönstren igår och insåg att gardinen jag hade i det lilla fönstret intill inte alls passade med de röda sammetsstjärnorna. Jag har sedan en tid tillbaka lite extra tyg av just Kuusikossa, så jag slog till och sydde gardin imorse. 



Mycket bättre :)
Ha en toppenfin tisdag!


Muutama vuosi sitten tein Kuusikossa kankaasta säilytyspussin liimaamalla sitä paperipussille. Se on kestänyt niin hyvin että voin hyvin suositella tätä helppoa askartelua. Tarvitset paperipussin, kangasta ja liimapuikon, sekä sakset että mittanauhan jos olet tarkka. Tästä linkistä lisää ohjeita. Ompelin aamulla samasta kankaasta myös verhot keittiöön! Ihanaa tiistaita sinulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar