fredag 3 juli 2015

Alfons nya åk!

Mitt senaste projekt har varit en gåvagn till Alfons. Han fick ärva en Ikea kärra som jag ville piffa upp lite, men projektet drog ut på tiden så det var verkligen på tiden att den blev färdigställd eftersom lillchefen ställer sig upp överallt nu..

Gåvagn: Ikea, Matta: Oyoy Adventure rug, Pussel: Djeco Sprell


Gåvagnen fick mörk blågrön färg (kod: S7020 B70G). Alla metalldetaljer spraymålade jag med guldfärg. Till och med den lilla knoppen på hjulet. Det var lite pilligt men gjorde stor skillnad, så det var absolut värt det. Då jag hade köpt färg och allt jag behövde för projektet skulle jag montera isär vagnen för att lättare kunna måla den, men det gick inte. Så lite extra pill där också.


På handtaget knöt jag fast lite band i olika färger! 


Så fick jag samtidigt städat upp i mitt lilla bandkaos :)


Nu ser jag fram emot att Alfons vaknar så att han kan prova sitt nya åk! God helg! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar