lördag 26 oktober 2013

Höstarrangemang

Har gått förbi en blomsteraffär i Sandvika ungefär femtielva gånger och alltid sagt till mig själv att jag borde gå in där snart eftersom det ser så mysigt ut. Igår skedde det. Jag kom hem med några växter och blommor som verkligen bidrar till min höstiga "centerpiece" på matbordet.


Dammade av min gamla Ikea bricka (som för övrigt fortfarande hade lite mojitofläckar på sig från sommarens kalas), och plockade fram lite ljus och annat pynt till arrangemanget.


Köpte två stycken mini St Paulior som bara är för söta.


Hade ingen liten kruka till den ena växten så jag klippte till lite säckväv och band runt med hampasnöre, tycker det blev riktigt bra. Mossan är inte äkta, utan pynt jag har köpt i inredningsbutik. Gjutjärnsljusstakarna har jag fyndat på lagersalg för nästan ingenting.


Iittalas kivi lyktor är som vanligt mycket tacksamma som passar in vart man än placerar dem. Hjärta. Köpte tabletter i tjock filt till bordet som blev pricken över i-et. 


Glädjer mig tills ikväll då det blir mörkt och vi kan tända ljusen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar