tisdag 14 maj 2013

Högtalarproblematiken

Högtalare, surroundsystem och sladdar som ligger och slänger är min värsta interiörmardröm. Problemet är att de flesta ljudanlägg har alldeles för låg WAF. WAF står för Wife Acceptance Factor och är extremt viktigt tycker jag! :) WAF och ljudanlägg har aldrig riktigt gått hand i hand, men nu börjar jag faktiskt se ljuset i tunneln. Det kommer allt fler estetiskt bra lösningar, tyvärr kostar de ganska mycket ännu, så ljuset i tunneln kunde lika gärna vara ett mötande tåg.. men titta är gratis, och här är några alternativ som jag har spanat in.


Med Bang&Olufsens BeoLab 15 & 16 (samt BeoVox 1 & 2) kan man bygga in högtalarna i väggen eller taket, riktigt snyggt! Idealiskt för såna som mig som inte gillar att torka damm av fula högtalare! Helt klart på önskelistan!


Danska Artcoustic lagar bland annat dessa snygga högtalare i valfri färg som i tillägg kan prydas med covers i olika färger och mönster. Man kan till och med få sitt eget favoritfoto som front om man vill det!


Högtalarna kommer i många storlekar, både som vägghängd och frittstående, och tilltalar såväl tekniknörd som inredare.. men jag får nog spara en stund till för att ha råd med dessa!


Slutsatsen är alltså att danskarna är duktiga på design, men också på att ta betalt, så jag får nog snubbla i kablar ett tag till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar