fredag 3 maj 2013

Grönt är skönt

Äntligen börjar det grönska ute. Varför inte skapa lite vårkänsla inomhus med inspiration utifrån denna tiden på året? Det är nu de friska färgerna tar vid, och ersätter de trista, bruna färgerna. Om våren kan städa undan vintern skall minsann jag också göra det!

Dessa "grass" vaser från Normann Copenhagen ger rätta vårkänslan, och man behöver inte ens ha blommor i för att de skall vara fina. Äntligen börjar nytt och friskt gräs ersätta det bruna och tråkiga.


Att byta plats på saker och ting hemma kan verkligen göra gott. Detta fat från Mateus samlar på lök i köket resten av året, men just nu tycker jag det kan påminna om en tussilago mitt på matbordet.


Isen har redan smält hos oss och vi får äntligen njuta av vattnet igen, av färgerna som går i alla nyanser från blått till grönt, precis som i detta gäng Iittala kivi lyktor.


Våtecknenas vårtecken är väl ändå björkarns små "mössöron". Med Marimekkos tyg "kaiku" kan till och med pollenallergikerna njuta av våren :)


Jag har också plockat fram de piggaste kökshanddukarna jag har, det får utgöra vårpiffet i köket. "Päärynä" från Marimekko är en av mina absoluta favoriter, den är ganska sliten efter många års flitigt bruk, men den blir bara bättre och bättre!


...fick för länge sedan också tag i en hatt i samma mönster, den passar mig :)


Ha en fin fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar