fredag 22 juli 2016

Lekbord

Vårt senaste projekt har varit ett lekbord till Alfons. Det gamla lekbordet är riktigt bra och praktiskt, men lite för litet för tågbanan. Jag tog hem en lastpall från jobbet, och Kenneth skruvade fast hjul och en tillsågad mdf skiva. Sedan var det bara att måla, så vips - ett riktigt snyggt mobilt lekbord.




Vi slipade också bordet litegrann före vi målade det för att göra bordet lite mer barnvänligt.


Jag som skulle bojkotta laspallstrenden, men nu är jag alltså nere i träsket. Faktum är att jag är nöjd! Det är en billig och tacksam produkt att jobba med.




Bordet är ännu inte helt klart. Jag funderar på att måla toppen med tavelkritfärg så att man kan rita på den, vad tror ni om det? Jag köpte även en vaxduk som jag skall klippa till så att den passar, så kan vi leka med färg, modellera, och andra grisiga och otroligt skojiga saker på bordet framöver. 

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar