onsdag 30 december 2015

Femåringen

Måste skryta på min fina orkidé som blir hela fem år till våren! Den har figurerat i flera inlägg tidigare också, men jag tycker den är värd att nämnas om och om igen. Den är så vacker och tacksam. 


Den trivs nere i den höga vasen, vattnas med ljummet vatten varje söndag (typ) och gödslas förmodligen alltför sällan (med vanliga näringspinnar för orkidé). Den kanske skulle må ännu bättre om jag gödslade den flitigare. 


Jag planterade en liten och en stor orkidé samtidigt. Den lilla har inte blommat de sista åren men är nu inne på andra blomningen iår! 


Den får paradplatsen i vardagsrummet på den gamla stubben med över 100 årsringar! Mattan under den är från Ikea, jag klippte till den i samma form som stubben. En skyddande glasskiva fick jag specialtillverkad hos glasmästare. Hett tips för 2016 här alltså! :-)

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar