fredag 20 mars 2015

Vårens pasteller!

Blev så otroligt inspirerad här en tidig vårmorgon då jag tittade ut över fjorden! Färgerna varierade i alla nyanser mellan mintgrön och citrongul. Så härligt våriga färger som nu också får piffa upp soffakroken! ;-)



Gult och blått kan alltså passa riktigt bra ihop bara man tillsätter en gemensam faktor som här - GRÖNT, och då blir det plötsligt gulgrönt och mintgrönt, färger som gillar varandra! :) Så, med inspiration från naturen fick nu alltså även vardagsrummet gå in i vårmodus!



En helt underbart vacker och gosig tjockstickad pläd i smutsig ljus mintgrön färg, och en kudde i ett nedtonat gulgrönt bomullsfodral med sammetskänsla. Jag är kär!




Nu, istället för att gosa ner mig i pläden skall jag istället sätta mig i soffan mitt emot och vila ögonen på den! Over and out - god helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar