lördag 1 november 2014

Heja hösten!

Hösten har kommit på allvar och jag diggar verkligen de varma färgerna som naturen bjuder på just nu. Det är inte svårt att inspireras av denna fina årstid, då omgivningen ändras från dag till dag.


Kistan är ett nytt tillskott till familjen och tillhörde min mans farfars farfar. Tillsammans med lampan "Gran", pläden "Bunad" och Alfons lilla traktor i trä bildar den en helhet som man gärna vilar ögonen på, precis som man kan med ett gäng svamp och lite löv i samma toner. Njutbart :)



Stubben har sin givna plats i vardagsrummet, jag vill inte måla eller behandla den på något sätt för jag tycker att den skall få vara sig själv.



Sist men inte minst får soffan lite höstfärger också, så tar jag nu emot hösten med öppna armar.


Utsikten från vår matplats ändras för varje dag, och skiftar färg i allt mellan grönt och blått, gult och rött. Är inte naturen en helt underbar utgångspunkt för höstkänsla i inredningen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar