tisdag 17 mars 2015

Wiho!

Jag har ju suttit inne hos Alfons ganska ofta både dag- och nattetid de senaste månaderna och har då haft lite tid att planera inredningen.. Väggarna är aningen tomma så jag väntar nu på posters som jag har beställt från Wiho design. Underbart fina och roliga prints!


Det var riktigt svårt att välja bland alla fina posters, så det blev tre stycken innan jag checkade ut. Det blev "Sherwoodskogen", "I wish..." och "Batman".




Ser fram emot leveransen! Och installationen såklart... Man har ju en bild om hur det skall se ut, så återstår det att se om det blir så i slutändan. Jag får återkomma... :)

fredag 13 mars 2015

Tjuvstartar vårlökarna

Kan inte vänta på tulpanerna som jag planterade i höstas längre, så jag var tvungen att handla in lite smått och gott från blomsterbutiken som får piffa till ingångspartiet.. 



Bland lite olika sorters lökar och granriset i kopparbyttan har jag lagt in en cementfågel, samt en ljusslinga som lyser upp på kvällen. Det är fortfarande lite kallt ute på nätterna så jag får nog lyfta in arrangemanget till natten, men det är det värt :)



Ha en riktigt fin vårhelg!


tisdag 10 mars 2015

Pyropet Kisa

Coolaste ljuset jag någonsin har sett heter Pyropet Kisa och föreställer en söt katt. Då man börjar elda får man sig dock en ganska ordentlig överraskning.....


Det inre monstret kryper sakta fram och till slut är det bara skelettet som står kvar.



Brinntiden på dessa är ca 20h. Tänk vilken överraskning! Finns på nordiskehjem.no :)

fredag 6 mars 2015

I only look at pictures..

Jag fick till slut beställa den från Moderna Museet i Stockholm, men det är den värd! Äntligen är den i hus, postern som jag drömt om så länge. Andy Warhol träffade verkligen huvudet på spiken. 



Den skall få stå i gästrummet i läskroken under stringhyllan. På bordet "Trollsta" från Ikea står min fina Omaggiovas, i den har jag lagt torkat ogräs som jag hittade på gården. Nu duger lilla läskroken verkligen att användas! Tror jag slår mig ner med detsamma, med en tidning med massor av bilder att titta på :)


God helg!

tisdag 3 mars 2015

PS 2014

Alfons gillar verkligen sin nya lampa. Han kastar huvudet bakåt och väntar på att man skall tända den varje gång han vaknar. Extra roligt är det då den ändrar form och ljusstyrka då man drar i snörena. 



Lampan är från Ikeas PS 2014 serie och har vid flera tillfällen varit slut då jag har varit på Ikea, men nu är den äntligen monterad i Alfons rum.


Den finns både i rosa och mint, och den mintfärgade passar ju helt perfekt hos Alfons, så mamma är nog nästan lika glad som Alfons varje gång vi tänder och släcker lampan :)